Urheilukengät

289 osumaa

Treenaa juoksua oikeanlaisissa kengissä

Juoksu on maailman toiseksi suosituin liikuntamuoto, joka häviää suosiossa ainoastaan kävelylle. Juoksua voi harjoittaa periaatteessa missä tahansa ja sen oppii nopeasti. Juokseminen ei ainoastaan vahvista sydäntä ja paranna kuntoa, vaan voimistaa koko vartaloa – jaloista aina niskaan asti. Juoksuharrastuksen tärkein perusta on hyvät juoksukengät, joita meillä Footwaylla on riittämiin!

Aloita juoksuharjoittelu

Juoksutreenin aloittamiseen on monia syitä. Yksi pääasiallisista syistä on tietysti yleiskunto, jota säännöllinen juoksutreeni parantaa huomattavasti. Juoksutreeni on monella tapaa voimatreeniä yhdelle lihaksellemme jota emme koskaan näe: sydämelle. Sydän tekee töitä koko elämämme ajan ja juoksutreenin avulla voimme tehdä sydämestämme sekä vahvemman että terveemmän.

Juokseminen on myös hyvää treeniä ryhdille, jaloille ja ylävartalolle. Muista ryhti juoksulenkin aikana, niin selkäsi ja vatsasi joutuvat työskentelemään oikealla tavalla. Suora, komea asento on aina parempi kuin epävakaa, kumara juoksutyyli.

Jos haluat laihtua, juoksu on hyvä valinta, sillä et polta kaloreita ainoastaan juoksulenkkisi aikana. Jos jatkat juoksun treenaamista pidempään, lihasmassasi kasvaa samalla, kun kehossa olevan rasvan määrä vähenee, ja koska lihakset polttavat enemmän kaloreita kuin rasvaa, poltat rasvaa jopa levätessäsi!

Oletko kyllästynyt sairasteluun? Aloita juoksutreeni. Se parantaa vastustuskykyä ja tehostaa kehon toimintaa.

Mihin kiinnittää huomiota juoksutreeniä aloittaessa?

Vaikka juoksu onkin yksi yksinkertaisimmista liikuntamuodoista aloittaa, on alussa hyvä olla tarkkana. Aivan liian monet aloittavat liian kovalla treenillä, juoksevat liian pitkään ja ottavat liian harvoja, pitkiä askeleita.

Hyvä sääntö juoksutreenin alussa on juosta ”keskustelutahdissa” eli juosta sellaisella vauhdilla, joka mahdollistaa jatkuvan puhumisen – tämän voi testata hauskasti juoksemalla yhdessä ystävän kanssa jatkuvasti jutellen.

Toinen vinkki on ottaa useampia askeleita, jolloin jalka astuu paremmin kehon alle ja polvet eivät rasitu yhtä paljon. Yritä ottaa n. 180 askelta minuutissa, jolloin jalat astuvat automaattisesti kehon alle, eivät sen eteen.

Juoksukengät Footwaylta

Oikeanlaisilla juoksukengillä vältät rasitusvammat – muista, että jalkasi ottavat joka alastulolla vastaan kehosi painon viisinkertaisena. Tavallisen, 30 minuuttia kestävän juoksulenkin aikana otat yli 7000 askelta, mikä tarkoittaa aikamoista rasitusta säärillesi, polvillesi ja jalkaterillesi.

Olemme keränneet suuren määrän Asicsin, Sauconyn, Niken, Adidaksen ja monien muiden merkkien juoksukenkiä Footwayn valikoimaan. Löydät meiltä mm. Asicsin supersuositut Gel Kayano 21- ja Gel DS Trainer -kengät, jotka ovat siivittäneet monta juoksijaa hienoille lenkeille ja uusiin ennätyksiin. Niken valikoimassa taas todella suosittu kenkä on Nike wmns free 5.0.

Jos valintasi on polkujuoksu, löydät meiltä myös metsäreiteille sopivia juoksukenkiä. Muun muassa ruotsalainen Salming on kehittänyt triathlonisti Jonas Coltingin kanssa täydellisen mallin polkujuoksuun, Trail T1 -kengän.

Riippumatta siitä, mihin tähtäät juoksutreenilläsi tai millaisella alustalla haluat juosta, meillä on sinulle sopivia kenkiä. Noin 1400 kenkäparin joukosta on helppo löytää uudet suosikit.

.

Wayfly Black
SALE
Cruise Black
Orbit Low White
SALE
Opus Canvas Black
SALE
435-0105 Black
SALE
Sivu 1 / 5

289 osumaa
Täällä surffatessasi hyväksyt evästeiden käytön. Lue lisääOK